Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.07.2010 16:07 - Ако бабата я няма, кой ще полива????
Автор: gradinaribg Категория: Други   
Прочетен: 1547 Коментари: 0 Гласове:
1




  В месеца на отпуските стремоглаво бягаме от задължения и рутина с цел поне за малко да се спасим от ежедневието.

image

Понеже градинарството ми е работа, хоби а го върша и през свободното си време, споделям с Вас какво ми прави впечатление. През ежедневните  ми посещения на дворове и градинки се сблъсквам с някой  недоразумения, които Ви препоръчвам да избягвате ако не искате вашето озеленяване да е бреме .
Нали целта, за което е създадено едно озеленяване  не е просто да напълни двора с храсталаци...... то трябва да радва и успокоява.
Тогава защо на доста места виждам занемарени градини около масивни добре изглеждащи къщи???? Отговорът е, защото нещата се правят безидейно, непълни са или не се довършват .

Типично за България е озеленените площи да нямат напоителна система. Съгласен съм, че тази напоителна система струва пари и факта , че тя се изплаща във времето не я прави по- евтина. Но когато се прави озеленяване за " една торба пари " както се изрази един клиент скоро, напоителната система е абсолютно препоръчителна.

Защото :
- създава оптимални условия за развитие на новосъздаденото озеленяване
- създава оптимални условия за растеж и развитие на растенията през годините
- пести Ви време
- пести Ви вода - пари
- поливката е качествена
-  озеленяването се справя с летните суши типични за България
Да, тази година е доста дъждовна, но дали ще е дъждовен Август. За 10 поредни дена, 35 градусови температури и най- устойчивите растения ще се стресират така , че може и да не се възстановят.

Съгласен съм, че на места, озеленяването е такова, че напоителната система успешно може да се замести от човек с пистолет и маркуч. Но при по- големи площи как ще се справя този човек не ми е ясно.
Има растения, които не обичат да бъдат "обливани " с вода. Розите се обезлистват, когато се дъждуват.Комшията се сърди, че му мокрите пътеката :)))).... да има и такива случаи.

Но за всичко съм готов да потърся обяснение, само за едно нещо не мога да се прекърша. Трудно ми е да повярвам, че някой хора решават да си направят пливна система, но я правят с компромиси ( евтин маркуч, евтин разпръсквач, евтиното излиза скъпо). Защото поливната система , при некачествено изпълнение , бързо се превръща в парче пластмаса, заровено в земята. Ненужно и неизползваемо.



image

И така скъпи приятели. Както знаете, всяко нещо водди след себе си последствия. Пожелавам Ви , за Вас последствията да са приятни. Поздрави от екипа на Градинари.БГ



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gradinaribg
Категория: Други
Прочетен: 57885
Постинги: 17
Коментари: 5
Гласове: 11
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930